Hitenje pri uveljavljanju odškodnine in angažiranje posrednikov namesto strokovnjakov

Oškodovanec je bil poškodovan v prometni nesreči. Na prvi pogled ni utrpel hudih posledic. Z uveljavljanjem odškodnine se mu je po nepotrebnem zelo mudilo. Še preden je zaključil zdravljenje, je hitel na podjetje (d.o.o.), ki je obljubljalo “najvišje“, “najhitrejše“ in sploh “naj naj naj…“ izplačilo odškodnine; podjetje je takoj poslalo odškodninski zahtevek na zavarovalnico.

Odškodnino je res prejel hitro, v enem mesecu. To pa je bilo tudi vse. Odškodnina je bila nekajkrat prenizka, poravnava pa podpisana brez razmisleka in prehitro – še preden se je zdravljenje zaključilo; v nadaljevanju se je na grozo oškodovanca obrnilo tako, da se je njegovo zdravstveno stanje močno poslabševalo in oškodovanec je postal hud invalid.

Glede na vse, bi moral oškodovanec namesto približno 1.600 EUR (kolikor je prejel z uveljavljanjem preko posrednika) dobiti odškodnino med 40.000 in 50.000 EUR.

Opisani primer dokazuje, da je bolje, da uveljavljanje odškodnine prepustite izkušenemu odvetniku, kot pa kvazistrokovnjakom v obliki raznih d.o.o. za izterjavo odškodnin.

Mimogrede: poslali smo tudi odškodninski zahtevek na podjetje, ki je oškodovancu urejalo odškodnino in podpis poravnave: uveljavljali smo njihovo odškodninsko odgovornost, ker so oškodovanca zastopali malomarno in nestrokovno ter mu povzročili ogromno škodo. Podjetje pošte niti ne dvigne; zagotovo se odgovorni ne obremenjujejo veliko, saj gre za d.o.o. in tudi če jih bomo uspeli na papirju iztožiti za povzročeno škodo, bodo verjetno d.o.o. enostavno dali v stečaj, kar pomeni, da stranka denarja nikoli ne bo videla.

Če takšno napako stori odvetnik, ima stranka resnično možnost povrnitve škode: odvetniki imamo zavarovano odgovornost pri zavarovalnici, ki bi v primeru strokovne napake oškodovancu povrnila celotno škodo.

Svetujemo, da dobro razmislite, komu boste zaupali urejanje zadev, ki lahko imajo za vas usodni pomen.